Trwałość turbosprężarki zależy przede wszystkim od prawidłowej eksploatacji. Po uruchomieniu silnika nie należy od razu wykorzystywać pełnej mocy silnika. Nie powinno się też od razu po jeździe gasić silnika. Turbosprężarka musi ostygnąć na wolnych obrotach. O ile chwilę przed tym silnik był mocno obciążony. Póki silnik pracuje, jest ona smarowana i chłodzona olejem. Gdy silnik zostaje wyłączony natychmiast po zakończeniu jazdy, smarowanie wirnika zostaje przerwane i pracuje bez smarowania co powoduje szybkie zużycie.
Podobnie oszczędności dotyczące obsługi, wymiany płynów eksploatacyjnych zemszczą się szybko. Zużyty olej silnikowy może w szybkim tempie doprowadzić do awarii całego zespołu, podobnie jak stary filtr powietrza. Wystarczy, że do wirnika przedostaną się drobiny piasku lub oderwane fragmenty wkładu filtra co może doprowadzić do szybkiego zurzycia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz